juuni 06, 2012

6. klassi reis Jõgevamaale

Käisime 28. mail käisime terve klassiga ekskursioonil, mida õpetaja oli juba ammu planeerinud.
Esimene peatus oli Palamusel. Sellest kohast kirjutas Oskar Luts juba oma raamatus "Kevade". Seal filmiti ka eestlaste armastatuim film. Olime enne põhjalikult tutvunud "Kevadega". Endisest koolimajast oli tehtud väike muuseum. Köstriks riietunud giid tegi meile põhjaliku ülevaate tegelikest "Kevade" tegelastest ja nende saatusest. Peale seda algas meil tund. Valisime endi seast Teele ja Tootsi. Nendeks olid Laura ja Robert. Kõige enne tuli vastata kolmele küsimusele. Edasi sai Laura teha peenemat näputööd ja Robert pidi ära tundma Tootsi taskus olnud esemed. Ei olnudki nii lihtne, sest aeg on edasi läinud ja enamus asjad kasutuselt kadunud. Jäi veel kirjutada tõotusele oma nimi ja kuupäev. Õues oli Tootsil ülesanne rakulkaga lasta sauna akna pihta. Seekord jäi aken terveks. Ja võiski alata parvesõit, mis tekitas kõigis parajat elevust. Märkamatult oli kätte jõudnud lõuna. Laulsime suvistele sünnipäevalastele ja asusime kõike head ja paremat mekkima.
Edasi läks sõit Põltsamaa poole. Vaatasime Põltsamaa lossi varemeid ja külastasime galeriid pART. Saime vaadata huvitavat näitust. Lisaks galeriile tegutseb lossihoovis ka Põltsamaa Kunstikool ja kunstiseltsi pood. Meil avanes võimalus uudistada kunstikooli kõiki soppe ja näha, millega lapsed on tegelenud.
Ja lõppu ka natuke lõbu. Põltsamaa külje all asub Kuningamäe kardirada. See on teadaolevalt Eesti parim rada. Peale 10-minutilist kiiret kihutamist olid näpud rooli hoidmisest valusad ja adrenaliin täitis keha. Jäigi üle teha veel üks sõit - koju.
Oli huvitav ja mõnus ekskursioon. Ka Eestimaal on palju avastamata ja toredaid paiku.