detsember 13, 2011

Leiutajate raske töö

Leiutamine on lihtne. Oluline on vaid märgata meid ümbritsevat ja püüda seda paremaks muuta. Ideede loomisel ja probleemide lahendamisel saab kasutada lisaks oma mõtetele ka kõiki neid erinevaid detaile ja teadmisi, mida koolis õpitakse (nt kala naha omadused loodusõpetusest on olnud lahenduseks suurepärase ujumistrikoo loomisel, materjalide erinevad imepärased omadused füüsikast ja keemiast aitavad luua erinevaid puhastusvahendeid, erinevate keelte ühised jooned keeleõpetusest on aluseks erinevate keelesüntesaatorite loomisel jne, jne).

Õpilasleiutajate riikliku konkursi eesmärk on väärtustada teadus- ja arendustegevust ning innovatsiooni õpilaskonnas, stimuleerida õpilaste aktiivsust teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni alal ning avaldada tunnustust väljapaistvaid tulemusi saavutanud õpilastele ja õpilaskollektiividele, nende juhendajatele ja õpetajatele ning koolidele.
Konkurss korraldati esmakordselt 2008. aastal. Esitatavate tööde teemaks oli siis "Pisiasjad, mis muudavad elu paremaks" ja leiutiste ideid saabus konkursile 600.
2009. aasta konkursi teemaks oli "Hoiame kokku!" ning töid saabud 650.
2010. aastal oodati leiutiste ideid teemal "Aitame abivajajaid". Töid saadeti hindamiseks 588.
2011. aastal oodati leiutisi, mis lahendavad kellegi või millegi igapäevaelulisi probleeme või kitsaskohti. Töid esitati 828.
 Võib öelda, et meie kooli leiutajatel läks hästi. 2. dets käisid Eliise ja Enely koos juhendava õpetaja Üllega Tallinnas oma leiutise eest auhinda kätte saamas.Väljavõte protokollist:
Määrata 2011. a konkursi põhikooli 5.-9. klassi astme tulemused järgmiselt:
II preemia (400 eurot) ja tänukiri:
Eliise Aniott ja Enely Ernits (Parksepa Keskkooli 6. klass) töö „Puhas aken“ ees.
Ja nüüd tähelepanu kõigile! Peagi on tulemas uus leiutajate konkurss, kus kõigil on võimalus tutvustada teistele oma leiutisi. Nii et, pead tööle!