detsember 14, 2013

Uma Lehe 10. jutuvõistlus

6. dets toimus Võru Instituudis Uma Lehe 10. jutuvõistluse autasustamine. Parksepa koolist laekus võistlusele 13 tööd.
Kõige parema lapse kirjutatud jutu preemia sai Tõnis Timmi 3.b klassist. Jutu pealkiri "Hädän õigõ välläütlemisega". Ilmus ka 10. detsembri Uman Lehen.
Preemia väga hästi kirjutatud jutu eest said:
Hans Erik Haljend 3.b - "Lugu tuust, kuis imä möi laadal mu tsirgukõsõ"
Phil-Benjamin Paju 3.b - "Hädän massinidega"
Tänukirjad kirjutamise eest said:
Eliisa Marta Tammeleht 1.kl
Janely Ilves 3.b
Helena Loit 3.b
Sander Suur 3.b
Egert Suvi 3.b
Maryleen Karise 5.kl
Talis Timmi 5.kl
Kristiina Kaili Timmi 8.kl
Oliver-Sander Luik 8.kl

Õpilasi juhendasid kirjutamisel õpetajad Liia ja Ene.



Hädän õigõ välläütlemisega
Põra olõ ma joba ütesä aastat vana ja mõista esi hindä arust peris õigõlõ kõnõlda.
Ku ma olli nii umbõs nelä-viieaastanõ, sõs es tulõ mul kuiski sõna "politsei" välläütlemine vällä. "Politsei" asõmõl ütli ma" peesek". Ja nii oll´gi. Kõik pruuvsõva minnu opada: imä, esä, vanaesä, puul suguseltsi päälekauba. Es midägi, "poitsei" asõmõl oll´ õks" peesek".
Ütel pääval võtsõ mu ette veli Talis, kiä om must paar aastat vanõmb. Tälle es mahu hinge, et tä veli om nii ull´ ja ei saa nii tähtsät sõnna kõrralikult vällä üteldä.
A tä näkk´ vaiva! Külh pruuvsõ silpe kaupa ja külh kommõ kaupa. Õks silpe ja präänikidega. Läts´ aigu, miä läts´, kuid ütel pääval oll´ latsõl sõna "politse"i selge.
Ei tiiä, ku põra kah olnu määndsegi sõnaga hädän, kas Talis nakanu sõs sammamuudu minnu oppama. Tuul juhul söönü ma kimmäle pall´u rohkõmb hääd ja parembat, inne ku sõna õigõlõ vällä tulnu.