september 13, 2012

Soome-Eesti tantsupidu

Käisime 13.-18. juunil Parksepa Keskkooli 3.-4. klasside tantsurühmaga Soomes tantsupeol. Alustasime oma reisiga väga varakult. Kolmapäeva hommikul kell 6.00 sõitsime kooli juurest välja. Meie bussiga sõitis ka veel Osula kool. Minu ema Kairi ja Siiri vallamajast tulid meiega kaasa, et õpetaja Hellet aidata. Sõitsime esmalt Tallinnasse. Seal toimusid meil proovid. Päevad olid väga kuumad ja väsitavad. Neljapäeval oli trenne vähem, sest samal päeval sõitsime edasi Soome. Soomes ööbisime Tamperes Annalankoulu spordisaalis. Esimesel Soomes viibimise päeval proove ei olnud. Kuid järgmisel päeval kestsid need hommikust õhtuni. Ühel õhtul saime käia tsirkuses. Mulle meeldis kõige rohkem trapetsil trikke tegevad tüdrukud. See oli ka natuke õudne. Laupäeval oli rahvariietes peaproov, mis võeti videosse. Tantsupidu oli pühapäeval ja algas kell 14.00. Sel aastal rongkäiku ei olnud. Meie esinesime kahe tantsuga, aga poisid nelja tantsuga. Tantsupeo alguses pidasid kõne nii Soome kui Eesti president. Pidu lõppes hästi suure spiraalketiga, kus tantsijad lainena järjest kükki läksid. Muidu oli väga tore pidu, aga kahjuks sadas samal ajal vihma. Peojärgse päeva veetsime Soomes puhates. Käisime kaljukirikus, tuulepilli vaatamas. Sõitsime väikese laevaga Soumenlinna saarele. Kõige enne vaatasime klaaspudelite tegemist ja pärast seda kõndisime mööda kindluse müüri.Nägime erinevaid kahureid. Saime käia kindluse käikudes, mis olid natuke õudsed. Pidasime samas maha ka pikniku. Õhtul läksime laevale ja olime peagi Eestimaa pinnal. Oli küll väsitav pikkade proovide tõttu, kuid ometi mäletamist väärt reis.