oktoober 16, 2014

Perenaise saia luuletused

Eesti Pagar kutsus oma kampaanias kõiki klasse kirjutama luuletust Perenaise saiast.
Valminud luuletusi saad lugeda siit



Saiamaiad
Parksepa Keskkool 1.kl

Aias sadas saia

Ükskord perenaise aias
sadas selgest taevast saia.
Korvi haaras neiu Maia
noppima läks aiast saia.

Korvitäie saia tuppa tõi.
Nüüd neiu Maia maitses saia 
ja üllatunult lausus siis:
"Küll on hea see PERENAISE sai!
Mee sai, moosi sai, või sai, 
vorsti sai, meie pere lemmik sai!"






Saiasõbrad
Parksepa Keskkool 3.kl

Hea sai

Perenaise sai on nii hea,
et võib kaotada pea.
Me kõikjal seda saia sööme
ja pärast tantsu lööme.

Kui valida,
kas õun või sai,
siis võitjaks saab loomulikult Perenaise sai
ja mõttes teeme talle pika pai. 
Saiasisusööjad 
4.b klass

 Perenaise sai 

Ükskord õue läksin ma
suure saia kotiga.
Nosisin seal saia ma
mõlema suu poolega.
Tulin koju, ütlesin:
„Tahan veel saia ma!“
Ema sammud poodi seadis -
Perenaise saia tõi.

Perenaise sai,
ei ole ümmargune, lai.
Perenaise sai,
seda ei söö ainult hai.
Perenaise sai,
on parem veel kui Daim.
Perenaise sai,
seda igaüks sai.
Perenaise sai,
on sama hea kui pai.

See sai on nõnda hea,
et targaks teeb ta minu pea.
Juhul, kui sul kurb on meel,
ampsa saia kohe veel.
Vahet pole sedagi,
et peal pole midagi.
Maitseb hästi moosiga,
veel parem ilma moosita!

Sai on ilus, ehtne,
maitselt väga lihtne.
Saia süües tunnen ma,
nagu sõidaks lennukiga.
Maanduma ma selleks pean,
kui uue viilu järgi sean.
Saia söön ma iga päev,
enne kui ma kooli läen.

Kõvast saiast pole kahju,
panen mikrolaineahju.
Soojendan seal väheke,
silmis särab täheke,
sest saia lõhna igal pool
on tunda meie pool.

Perenaise sai,
lisaks veel ka või.
Seda koolis süüakse
ja õunamahla juuakse.
Kui koolist koju lähen ma,
poest saia kaasa võtan ka.
Kord koju jõuan saiaga,
kuid enamasti saiata,
sest see maitseb nõnda hea,
et kohe ära sööma pean.

Tahan sulle öelda veel -
head Perenaise saia teeb,
(kus meeskond nõnda agar)
ikka Eesti pagar.






Perenaise sai
Perenaine Kai,
ees tal põllekene lai,
marjadest sai suure noosi,
sellest keetis maitsva moosi.

Moosi väga palju sai.
„Mida teha?“ mõtles Kai.
Võttis jahu, munad, või
ja need kaussi kokku lõi.

Moosisai maitses imehästi.
Kail saia juurde küpsetada kästi.
Võttis taina usinasti,
pani vormi lahedasti.
Lõpuks vormist võttis välja
sooja Perenaise saia.
5. klass
 

Saiasõbrad
Parksepa Keskkool 6.kl
 Sai nime sai

Eile ütles väike Mai:
"Perenaine kullapai,
küpseta üks maitsev sai."

Perenaine aru pidas,
valge taigna valmis segas.
Lauluviisi ümisedes
voolis pätsid,
ahju sättis.
Ootas nende küpsemist,
aimas miskit erilist.
Kuldsed pätsid tulid ahjust,
perenaisel polnud kahju
parimate soovidega
saiad saata korvidega
rõõmustama ootajaid.

Täna hüüdis neiu Kai:
"Perenaine kullapai,
sinu nime kandku sai!"