november 17, 2014

Kuidas õppida vaatama?

21. septembril saanuks armastatud kunstnik ja kirjanik Edgar Valter 85-aastaseks. Tema sünniaastapäeva meeles pidades kutsus Eesti Lastekirjanduse Keskus 1.-4. klasside lapsi osalema fotovõistlusel „Kuidas õppida vaatama?“.


Võistlusele laekus 142 tööd 36 koolist. Fotosid saadeti Eesti igast ilmakaarest, nii Tallinnast, Valgast, Pärnust kui Kundast. Osalejaid oli ka Eesti Koolist Hollandist.

Võistluse lõpetamine toimus 15. novembril ja tegevust jagus kolmekümnele auhindamisele kutsutule kahte majja.

Eesti Loodusmuuseumis avastati loomade meeli, rännati läbi uue näituse „Tempo ja rütm. Südamelöögist kosmiliste tsükliteni“ ning uuriti loodust lähemalt läbi mikroskoobi.

Eesti Lastekirjanduse Keskuses kuulutati välja fotovõistluse parimad tööd ning avati fotonäitus.

Võistlusele laekunud töid hindas žürii, kuhu kuulusid RMK loodushoiuosakonna Tallinna piirkonna teabespetsialist Annemarie Rammo, ajakirja Loodusesõber toimetaja Mats Kangur ja Eesti Lastekirjanduse Keskuse kunstiekspert Viive Noor.
„Konkursile laekus palju erinevaid töid. Igaühes neist leidus midagi märkimisväärset.” kirjeldab žürii liige Annemarie Rammo. “Mõnel oli hästi teostatud foto, teisel huvitav lugu, mis pildist alguse sai. Auhinnatud said need tööd, milles foto ja lugu teineteist täiendasid. Parimad fotod tekitasid tahtmise minna loodusesse ja pildil olev tegelane või situatsioon ise üles otsida, need tundusid nii mõnusad ja muhedad.“

Auhindadega toetasid Riigimetsa Majandamise Keskus, Pokumaa, Tallinna Loomaaed, kirjastus Koolibri ja Eesti Lastekirjanduse Keskus.

Parimad kuus tööd avaldatakse ajakirja Loodusesõber jõulukuu numbris, valik töid on Eesti Lastekirjanduse Keskuse kodulehel  ning rändnäitusel (kujundaja Mae Kivilo). Näitusega saab Eesti Lastekirjanduse Keskuses Edgar Valteri galeriis tutvuda aasta lõpuni ning seejärel rändab näitus edasi mööda Eesti rahvaraamatukogusid, rõõmustades uuel aastal kõigepealt narvakaid.

Pildid Eesti Lastekirjanduse Keskuse lehel
Parksepa Keskkooli 1. klassi õpilase Kristella Hõraku töö sai auhinnalise koha.