aprill 11, 2013

Preemiareis

9. aprillil kell 8.00 algas Parksepa kooli juurest 1.-6. klassi parimate õppurite preemiareis. Võtsime õpilasi peale Väimelast ja suundusime edasi Puigale. Teadupärast on Võru vallas kaks kooli: Puiga ja Parksepa. See oligi Võru vallavalitsuse korraldatud preemiareis.
Kui buss õpilastest pungil ja lisaks õpetajatest saatjad, valla esindaja ning giid, võis reis Tartu poole alata. Sõit Tartusse kulges lõbusalt. Lisaks kuulsime giidilt huvitavat infot nii Tartu kui ka Vooremaa kohta. Peagi jõudsime Äksisse, kus asus Jääaja keskus. Tavaliselt avatakse see külastajatele kell 11.00, kuid meile oli tehtud erand ja saime alustada harivat ringkäiku juba kell 10.00. Meid jagati 3 rühma: 1.-2. klass, 3.-4. klass ja 5.-6. klass. Giid rääkis igast asjast väga põhjalikult. Selgitava jutu vahele küsis ta pidevalt küsimusi. Alguses ei julgenud keegi vastata. Pikapeale muutusime julgemaks. Saime teada väga palju huvitavat. Pärast esmast ringkäiku jagati meid kolme kaupa gruppidesse ja algas rühmatöö. Küsimusi oli nii lihtsaid kui ka päris krõbedaid. Ja nii see kolm tundi lendaski kui linnutiivul ja oligi käes aeg lahkuda. Soovitame kõigil külastada Jääaja keskust.
Edasi suundusime Tartusse. Kuna lõunasöögini oli natuke aega, siis tegime bussiga väikese tiiru mööda linna. Viskasime korraks pilgu peale Tähtverele ja Supilinnale. Ning oligi aeg lõunat süüa. Einet võtsime Newtoni  kohvikus. Viisakalt kõht täis söödud, suundusime bussi ja sõitsime mõnedkümned meetrid edasi Aura veekeskuse juurde. Maja ees kiire grupipilt ja võisimegi hakata veemõnusid nautima.
Esimestena said võtmed kätte poisid ja peale seda kohe tüdrukud. Suurte poiste ülesandeks oli vaadata 6 väikese poisi järele. Esimese asjana proovisime, millise kiiruse saab torudest alla lastes. Roheline toru oli kiirem, kuid oranž pikem. Põhiliselt möllasime tuubidega. Sõitsime ringiratast. Lisaks mängisime tuubidelt korvpalli. Muidugi sai käidud ka mullivannis ja saunas. Veeparadiisis tuleb veest võtta viimast. Jällegi möödus aeg kiirustades ja oligi aeg lõpetama hakata. Jäi veel pesta ja väikestele abiks olla. Tuleb tunnistada, et nad said päris hästi hakkama.
Ja olimegi jälle bussis. Loendus tehtud, võisime asuda koduteele. Saime täita kõhukest kodust kaasa võetud hea ja paremaga. Kojusõit läheb alati millegi pärast rutem. Nii ka seekord. Märkamatult olimegi jõudnud reisi alguspunkti.
Väiksemad reisilolijad lubasid järgmisel aastal veel rohkem pingutada, et neid ikka kaasa võetaks.
Väga tore reis oli. Selgus, et päris kodu lähedal on veel avastamata toredaid paiku.
Aitäh Võru vallavalitsusele selle toreda reisi eest!